top of page
Forfatters billedeReza Vahdati

Din visuelle identitet på LinkedIn

Opdateret: 3. nov. 2022

Hvad vil du gerne signalere med din visuelle og professionelle identitet?


Når jeg ser mig omkring på LinkedIn ser jeg mange forskellige typer af billeder. Mange har valgt, at tage et profilbillede med deres mobiltelefon, hvor der ikke er tænkt over lysforhold, baggrund og ikke mindst genkendelsesfaktoren. Jeg er stødt på profilbilleder, hvor man har solbriller på, hættetrøje med hætte på, ingen kontakt med kameraet og billeder med meget baggrundsstøj.


I bund og grund er der ikke noget i vejen med ovenstående. Der er ingen regler for hvad der er rigtigt og forkert. Men hvis du spørger mig som fotograf vil jeg klart anbefale, at man får taget et billede der matcher det man gerne vil signalere som person.


Mobilkameraet kan tage fantastiske billeder med nutidens teknologi. Hvis du efter en revurdering af dit eget profilbillede mener det kan gøres bedre, så får du her et par fif til hvad du kan overveje for at løfte kvaliteten af dit profilbillede.


  • Find et sted, hvor der er lys nok. Dagslys er rigtig fint og alternativt studielys.

  • Find en baggrund uden for meget støj (elementer der kan flytte fokus væk fra dit profilbillede).

  • Find den påklædning der matcher din personlighed.

  • Drop instagram og snapchat filteret.

  • Undlad solbriller og anden form for hovedbeklædning der kan forstyrre dit profilbillede.

  • Få taget et tidssvarende profilbillede og ikke et billede fra 10-15 år siden.

  • Går du med briller, så prøv at få taget billedet uden lysreflektion i glasset.

  • Vær i kontakt med kameraet, hvor man kan se hvem du er. (Full body er no go)

  • Vær gerne nyklippet, barberet og soigneret at se på.


Jeg kan af gode grunde ikke udstille de mindre gode billeder i artiklen her. Du kan starte med at se på dit eget profilbillede og lave et kvalitetstjek. Og hvis du vil teste mine observationer, så hop på LinkedIn og se hvor mange der falder ind i ovennævnte liste.


Når jeg bliver booket til et Corporate Shoot, så bruger jeg en del tid på at lære mine kunder at kende. Jeg vil gerne vide hvad man ønsker at signalere, hvad man arbejder med, om det skal bruges professionelt mm.


Sidst men ikke mindst går jeg altid efter et autentisk billede, hvor man ser tilpas ud. Jeg vil gerne fange personen i det bedste moment og afspejle den personlighed der står overfor mig.


Her et par eksempler fra mit galleri.













21 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page